Selamat datang ke laman web e-Komuniti (Default Tracing) , laman web ini direka khas bagi menyokong Komuniti yang dikendalikan oleh Unit Komuniti JPDKM. Anggota selaku petugas . mewujudkan laman web e-komuniti ini yang bertujuan memudahkan kakitangan mengakses maklumat - maklumat terbaru yang dapat dikesan secara online.

Wednesday, December 8, 2010

08/12/2010






Adalah menjadi kewajipan bagi setiap muslimin untuk memiliki fikrah Islam yang soheh. Justeru itu setiap muslim dan muslimat perlu kembali merujuk kepada sumber asli iaitu al-Quran dan sunnah Rasulullah salallahu alaihi wassalam.



Misi al-Fikrah ialah memurnikan ajaran Islam dari pencemaran aqidah-aqidah yang menyimpang, pencemaran ayat-ayat al-Qur'an dari takwilan dan unsur Israeliyat, pencemaran al-Sunnah dari hadis-hadis lemah dan palsu, juga pemurnian hukum-hukum fiqih, akhlak dan sistem nilai. Ini dinamakan tasyfiyah al-fikriyah. Kemudian di atas pemurnian semula Islam itu dilancarkan pula proses pembinaan (tarbiyah) generasi baru Muslim. Imam al-Muhaddith al-Albani adalah pencetus manhaj tasyfiyah dan tarbiyah salafiyah ini.





Koleksi link Indonesia sila klik: 
Darus Salaf, Al Sofwah, Isnet Tulis Dr Qaradhawy


Koleksi link bahasa inggeris sila klik: 
Kalamullah, Dr. Bilal Philip, Islamic Tube Net,Islam Online Net


Koleksi link rujukan sila klik: 
Quran Exploer, Sahih Bukhari, Muslim, Sunan Abu Daud

No comments:

Post a Comment