Selamat datang ke laman web e-Komuniti (Default Tracing) , laman web ini direka khas bagi menyokong Komuniti yang dikendalikan oleh Unit Komuniti JPDKM. Anggota selaku petugas . mewujudkan laman web e-komuniti ini yang bertujuan memudahkan kakitangan mengakses maklumat - maklumat terbaru yang dapat dikesan secara online.

Sunday, November 21, 2010

21/11/2010

4722-266/89


5744-122/05


5485-1667/97


Apa Yang Ku Kejar ? Dan Apa Yang Kau Kejar ?

Selepas meeting dari jam 08.30am hingga 10.00am Aku memulakan tugas yang diamanahkan kepadaku, wang poket terbang kerana mencari kawan untuk mencari tempat yang dituju. Samaada melalui minum kopi atau call kawan-kawan dilokasi yang dituju.

Kereta bagaikan kerbau membajak sawah meredah kesana kemari dengan pulangan minyak yang tak seberapa, tetapi demi menghabiskan sedikit sisa-sisa, maka terpaksa jua ku harungi.

Teringat petikan dari Muqaddimah Fi Zilal, atau ‘Di bawah bayangan Al-Quran’ karangan Syed Qutb, ada bahagian yang menyebutkan, ‘Apa bezanya antara orang yang sibuk mengejar dunia ini, pergi kerja balik kerja, pergi kerja balik kerja, pergi kerja balik kerja..apa bezanya dengan kanak2 yang hari2 pergi main balik rumah, pergi main balik rumah, pergi main balik rumah?


بسم الله الرحمن الر حيم
اللهم ا ني ا عؤز بك من ألهم والحزنن،   وأ عوز بك من ا لعجز وأكسل ،
وأ عوز بك من ا لجين وألبخل ،   وأ عوز بك من خلبة الد ين و قهرالر جال ،

Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada ditimpa kesusahan dan kedukaan daripada kelemahan dan kemalasan, daripada kedekut dan perasaan takut dan daripada desakan berhutang dan paksaan orang.


Ya Rabbi, apa yang cuba kami perjuangkan? Apa yang ingin kami capai dalam hidup Ya Allah?! Apa matlamat kami? Apa cita2 kami? Apa jalan hidup kami? Apa keutamaan hidup kami?


No comments:

Post a Comment